Banner 980x90

Siguldas skolu pārstāvji IZM ieceri neatstāt bērnus uz otru gadu sākumskolas klasēs vērtē dažādi

Nesen publiski izskanējis, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) plāno izmaiņas, lai liegtu 1.-4.klašu skolēnus atstāt tajā pašā klasē uz otru gadu. Pamatojot šo priekšlikumu, eksperti uzsver,  ja skolēnam ir sliktas sekmes mācībās, risinājums neesot atstāšana uz otru gadu bez citiem atbalsta pasākumiem.

IZM plāno izmaiņas, kas noteiktu, ka 1.-4.klasē uz nākamo klasi pārceļ visus skolēnus, izņemot īpašus gadījumus, iepriekš laikrakstam "Diena stāstīja atbildīgais IZM ierēdnis Edgars Grīnis.
"Īpašie gadījumi" nozīmētu, ka skolotājiem jāanalizē skolēna attīstība, sekmes citos mācību priekšmetos un sasniegumu dinamika, jāpieaicina vecāki, un tikai tad, ja citu risinājumu nav, skolēnu var atstāt uz otru gadu. Ja skolēns kādā priekšmetā iegūs nesekmīgu atzīmi, viņam būs vasaras darbi un pēc tiem jākārto pārbaudījums. Ja nenokārtos arī to, skolai būs jāizstrādā individuālais plāns, kā tā ar skolēnu strādās, lai robus mācībās aizlāpītu. Tā IZM palielināšot spiedienu, lai bērna problēmas mācībās novērstu laikus.

Komentējot izskanējušo, Siguldas 1.pamatskolas direktors Valters Mačs uzsver, ka iespējamās izmaiņas vērtējamas dažādi. Stirpā puse varētu būt tā, ja apspriež iepriekš jau pausto par jauniešu ātrāku nonākšanu darba tirgū. Jebkura aizkavēšanās, tostarp arī atstāšana vienā klasē uz otru gadu, nāktu par ļaunu, tāpēc šāds risinājums varētu būt pozitīvs.

Viņaprāt, otrgadībai jēga ir tieši sākumklasēs - 1.vai 2.klasē. Līdzīgi skolas direktors arī uzsver, ka drīzāk jābūt ļoti nopietniem atbalsta mehānismiem, lai īstenotu izskanējušās ieceres. "Ja skolēnam ir problēmas ar mācību apguvi, jāmeklē tam iemesli, tomēr šajā gadījumā, manuprāt, ir nepieciešams atbalsta personāls, kas to var nodrošināt un tā jau ir materiāla rakstura problēma", skaidro Močs.

Savukārt Siguldas pilsētas vidusskolas direktore Ņina Balode vērtē, ka ļoti nozīmīgi jāizvērtē bērna attīstība un ir būtiski, cik ļoti bērns ir bijis gatavs skolai. "Ja bērns uzsācis skolu jaunāks par septiņiem gadiem, un, ja iemesls tam ir bijis tāds, ka viņš nespēj adaptēties, tad atstāšana uz otru gadu sākumklasē ir pozitīvi vērtējama."

Viņa uzskata, ka drīzāk jau bērnudārzā vai pabeidzot sešgadīgo apmācību, vajadzētu ļoti nopietni izvērtēt vai bērns tiešām ir gatavs iet skolā". Direktore arī piebilst,ka atstāšana uz otru gadu patiesi būtu jāvērtē individuāli, jo kādreiz bērna atstāšana uz otru gadu tajā pašā klasē ļoti palīdz, bet citreiz tas ir bezvērtīgi. 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)