Banner 980x90

"Maxima Latvija" šogad prognozē sīvas konkurences saglabāšanos

Foto: Pilseta24.lv
Foto: Pilseta24.lv

Mazumtirdzniecības uzņēmums SIA "Maxima Latvija" šogad nozarē prognozē sīvas konkurences saglabāšanos un internetveikala "e-maxima.lv" pārdošanas apjomu pieaugumu, aģentūrai LETA stāsta "Maxima Latvija" vadītājs Andris Vilcmeiers.

Viņš atzīmē, ka visi mazumtirdzniecības tīkli šogad domās par attīstību un paplašināšanos.

"Arī mēs šogad plānojam rekonstruēt vairākus veikalus, kā arī investēt veikalu tīkla attīstībā. Tāpat jāmin, ka mūsu internetveikals "e-maxima.lv" strauji attīstās un arvien lielāks iedzīvotāju skaits izvēlas iegādāties pārtiku un citas sadzīves preces internetā. Prognozējam, ka šī tendence saglabāsies arī turpmāk," skaidro Vilcmeiers.

Viņš arī norāda, ka pagājušais gads nozarē bijis stabils, uzņēmuma apgrozījums kopumā ir audzis līdzi mazumtirdzniecības kopējam tirgus pieauguma tempam. Tāpat aizvadītajā gadā valstī ir augusi vidējā darba samaksa uz vienu strādājošo, un tas ir tiešā veidā veicinājis apgrozījuma pieaugumu.

"Maxima Latvija" pērn atvērusi divus jaunus veikalus. Viena no prioritātēm 2015.gadā bija projekta "Viena komanda" īstenošana, kurš sevī ietver trīs pamatvirzienus - efektīvu darba procesu pārvaldīšanu, uzņēmuma reputācijas stiprināšanu, kā arī uzņēmuma kultūras veidošanu un darbinieku komandas saliedēšanu. Katrā no šiem virzieniem tika izvirzīti konkrēti mērķi un uzdevumi, piemēram, efektīva darba procesa un sortimenta nodrošināšana, sadarbības veicināšana ar klientiem un partneriem kā arī jauno uzņēmuma vērtību ieviešana un iedzīvināšana uzņēmuma ikdienas darbā.

Būtisks faktors, kas atstājis ietekmi uz Latvijas ekonomiku un mazumtirdzniecības nozari pērn, ir zemā inflācija 0,2% apmērā 12 mēnešu griezumā, atzīmē Vilcmeiers. Liels izaicinājums ikvienam tirgus dalībniekam kopā ar pārējiem šī brīža makroekonomiskajiem rādītājiem - zema izaugsme, negatīvas starpbanku likmes, rekordzemas izejvielu cenas gan Latvijā, gan visā pasaulē - ir arī nestabilā ģeopolitiskā situācija.

Cits nozīmīgs faktors, kam ir liela ietekme uz tautsaimniecību, ir valsts iedzīvotāju skaita samazinājums. Tam ir ļoti būtiska ietekme uz darba procesu organizāciju uzņēmumā, izstrādājot nākotnes attīstības plānus, atzīst "Maxima Latvija" vadītājs.

Kā ziņots, SIA "Maxima Latvija" apgrozījums 2014.gadā sasniedzis 674,35 miljonus eiro, pieaugot par 0,13% salīdzinājumā ar 2013.gadu, bet peļņa - 13,9 miljonus eiro, kas ir par 21% mazāk nekā 2013.gadā.

Patlaban "Maxima" veikalu tīklu veido 148 trīs formātu - 122 "Maxima X", 23 "Maxima XX" un trīs "Maxima XXX" - veikali, kas atrodas 45 apdzīvotās vietās Latvijā.

Uzņēmuma "Maxima Latvija" īpašnieks ir Lietuvā bāzētais koncerns "Maxima Grupe", kas ir lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls un darba devējs Baltijā, nodarbinot vairāk nekā 30 000 darbinieku piecās valstīs (Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā). SIA "Maxima Latvija" 148 veikalos, internetveikalā "e-maxima.lv" un divos loģistikas centros ir nodarbināti aptuveni 8000 darbinieku.

SIA "Maxima Latvija" dibināta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētai kompānijai "Lincoln Land Erste B.V", liecina "Firmas.lv" informācija.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)