Banner 980x90

"Balticovo" šajās Lieldienās plāno pārdot vismaz vienu miljonu olu

Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Olu un olu produktu ražotāja AS "Balticovo" šogad Lieldienu laikā plāno pārdot rekordlielu daudzumu olu - vienu miljonu -, tirdzniecībai piedāvājot gan pašu uzņēmumā ražotās brūnās, gan no sadarbības partneriem Somijā iepirktās baltās olas, aģentūru LETA informēja uzņēmuma komercdirektors Toms Auškāps.

Kā viņš norādīja aģentūrai LETA, ka pirms Lieldienu perioda olu industrijā ierasti novērojama izteikta rosība, palielinoties ne tikai iepakotu olu pārdošanai, bet pieaugot apgrozījumam arī visai pārtikas ražošanas industrijai, kurā olai kā izejvielai ir nozīmīga loma. Līdz ar to pieaug arī šķidro olu produktu tirdzniecība, kā arī vārītu olu tirdzniecība.

"Arī šogad Lieldienu laikā ir vērojams aktivitātes pieaugums aptuveni divu trīs nedēļu garumā, un brīžiem iepakotu olu tirdzniecība var pieaugt pat par 50% salīdzinājumā ar klusākiem laikiem, kad olas visdažādākajos agregātstāvokļos piedāvājam pasaules tirgos," sacīja Auškāps.

Taujāts par baltajām olām, kuras iepriekšējo gados uzņēmums iepirka Somijā, viņš atzina, ka arī šogad tās ir "Balticovo" piedāvājumā. Tā kā olas ar baltas krāsas čaumalu kļūst pieprasītas Latvijā tikai uz Lieldienām, bet Latvijas olu ražotāju ganāmpulkos balto šķirņu vistas ir liels retums, teju visas baltās olas Lieldienu laikā tiek importētas.

"Mums kā ražotājam nebūtu racionāli uzturēt balto vistu ganāmpulku cauru gadu, lai šo balto dējējvistu olas izmantotu tikai dažas dienas gadā. Tāpēc Lieldienu periodā iepērkam šīs olas ārpus Latvijas un iepakojam mazumtirdzniecības iepakojumos mūsu ražotnē, Iecavā," sacīja uzņēmējs.

Viņš arī norādīja, ka vairums mazumtirgotāju pārsvarā iepērk baltās olas no Polijas, Lietuvas un Igaunijas ražotājiem, jo to cena ir mazāka. Taču "Balticovo" klientiem sarūpē baltās olas no ilggadēja sadarbības partnera Somijā.

"Šādu izvēli esam izdarījuši, jo olas tiek fasētas mūsu šķirotavā un ļoti būtiski ir biodrošības un higiēnas jautājumi. Skandināvijas valstu ražotās olas tiek rūpīgāk kontrolētas un ir daudz drošākas patēriņam, turklāt tās izceļas ar tīrību un čaumalas cietību," atzina Auškāps.

Viņš arī norādīja, ka pēc Lieldienām tiks turpināts darbs pie uzņēmuma jauninājumiem - šķidro olu produktiem "Olu baltums" un "Pankūku mīkla". Piemēram, šķidrā pankūku mīkla ir kļuvusi par bezlaktozes produktu, bet šā gada laikā plānots uzlabot šo mazumtirdzniecībai paredzēto produktu iepakojuma dizainu.

"Kopumā visi jaunākie pievienotās vērtības produkti - šķidrie olu produkti un vārīto olu produkti - pērn piedzīvoja pārdošanas apjomu pieaugumu par 20%, salīdzinot ar gadu iepriekš. Abi minētie produkti pērn produktu portfelī veidoja vairāk nekā 25% no kopējā apgrozījuma," sacīja uzņēmuma pārstāvis.

Kā ziņots, "Balticovo" apgrozījums 2014.gadā bijis 42,79 miljoni eiro, bet peļņa - 2,15 miljoni eiro. Gadu iepriekš attiecīgie rādītāji bija 39,76 miljoni eiro un 750 885 eiro.

Pagājušā gada finanšu datus uzņēmums vēl nav publiskojis.

"Balticovo" tirgus daļa Latvijā saskaņā ar uzņēmuma aplēsēm ir ap 40%.

"Balticovo" reģistrēts Iecavā 1992.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 4 407 806 eiro.

No 2009.gada maija "Balticovo" akciju kontrolpakete - 95% - pieder SIA BCO. Kā liecina "Firmas.lv" informācija, BCO īpašnieki kopš 2009.gada 17.decembra ir Tatjana Poplavska (66% kapitāldaļu) un Valdis Grimze (33% kapitāldaļu).

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)