Banner 980x90

Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā pirmajā ceturksnī pieaug par 1,8%

Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad pirmajos trijos mēnešos salīdzināmās cenās, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, palielinājies par 1,8% salīdzinājumā ar 2015.gada attiecīgo laika periodu, liecina Centrālā statistikas pārvaldes dati.

Kā ziņo aģentūra LETA, tostarp arī pārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs minētajā laika periodā palielinājies par 1,8%, bet mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm augusi par 1,9%.

2016.gada martā, salīdzinot ar 2015.gada martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieaudzis par 0,3%. Tostarp pārtikas preču grupā apgrozījums palielinājās par 1%, bet nepārtikas preču tirdzniecības apmēri auga par 0,2%.

Šogad martā salīdzinājumā ar pagājušā gada martu lielākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 42,8%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 15,3%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,1%), kā arī farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 9%). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 12,2%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 7,1%), kā arī kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,4%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, šogad martā salīdzinājumā ar pagājušā gada martu samazinājās par 1,8%.

Savukārt 2016.gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājies par 0,1%. Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums sarucis par 2,5%, bet nepārtikas preču pārdošanas apmēri auguši par 1%.

Salīdzinot ar februāri, lielākais mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,3%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 5,4%). Savukārt apgrozījums palielinājās tādās nozarēs kā mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos (par 6,8%), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība (par 2,5%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, martā salīdzinājumā ar februāri palielinājās par 10,4%.

 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)