"Lienama Alūksne" darbības paplašināšanai izveido jaunu zīmolu

Lielogu dzērveņu audzētājs SIA "Lienama Alūksne" darbības paplašināšanas nolūkos izveidojis zīmolu "Very Berry", kas ļaus veiksmīgāk startēt eksporta tirgos, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja īpašniece Gundega Sauškina.
"Patlaban "Lienama Alūksne" tirgū startē ar zīmolu - "Very Berry", kura nosaukums ļaus atvieglot pieeju eksporta tirgum, piedāvājot lielogu dzērvenes, mellenes, avenes, upenes, cidonijas, aronijas svaigā un saldētā veidā, kā arī dabīgā sulā un sīrupā. Vēl viens mārketinga jaunievedums ir cenu izlīdzināšana visai sulu produkcijai. Tas nozīmē, ka visām sulām tiks piemērota viena cena, samazinot melleņu sulas cenu un minimāli paceļot dzērveņu sulas cenu. Tādējādi cena visām mūsu sulām būs apmēram 2,35 lati par vienību, kas ir vidēji par trešdaļu mazāk nekā patlaban," sacīja Sauškina.Sauškina akcentē, ka ražotāju interesēs ir pārdot gatavo produkciju un palielināt apgrozījumu, tādēļ šovasar nodibināta ražotāju grupa "Baltijas ogu kompānija", kas ļaus tās biedriem piesaistīt lielākas investīcijas.
"Eiropas Savienības regulas paredz, ka tikai ražotāju grupām pieejamas Eiropas fondu investīcijas 75% apmērā. Turklāt grupa spēj lielākos daudzumos nekā individuālais ražotājs sagādāt ogas eksportam, tādējādi paplašinot noieta tirgus. Patlaban ražotāju grupa apvieno sešas dzērveņu, melleņu un upeņu audzētāju saimniecības," sacīja Sauškina, piebilstot, ka pieprasījums no ārvalstīm pēc dzērvenēm esot tik liels, ka nākamgad plānots eksportu no 30% palielināt vismaz dubulti.
Vērtējot šī gada dzērveņu ražu, audzētāja atzina, ka tā esot vidēja - desmit tonnas no hektāra, līdz ar to ogu cena ir augstāka nekā pērn. "Šogad nav meža ogu, kas parasti "diktē" lielogu dzērveņu cenu, tādēļ mūsu ogas maksā dārgāk. Pērn oktobrī lielogu dzērvenes maksāja mazāk par latu, šogad cena pārsniedz trīs latus, bet lielveikalā - vēl vairāk. Mums uz katru latu nāk piektā daļa nodokļa klāt, turklāt lielveikali uzliek savu uzcenojumu, līdz ar to dzērveņu cena šogad uzkāpusi debesīs," atzina Sauškina, akcentējot, ka sulām cena netiks palielināta.
Uzņēmēja atzīst, ka lielogu dzērveņu biznesu veicinājusi ražošanas ceha izbūve 2005.gadā, kas ļāva apstrādāt ogas, spiežot no tām sulas un gatavojot sukādes. "Ražošanas cehā ieguldījām 480 000 latu, no kuriem 200 000 latu atmaksāja Eiropas Savienības fondi. Plānojam, ka ieguldītā nauda tiks atpelnīta pēc pieciem gadiem. Šogad iecerēts palielināt platības, bet galvenais mērķis ir palielināt ražību, izmantojot dažāda veida agropasākumus, lai ražību palielinātu līdz 40 tonnām no hektāra," rezumēja Sauškina.
SIA "Lienama Alūksne" dibināta 1998.gadā, darbības profils - lielogu dzērveņu, ogu sulu un sukāžu ražošana. 22 hektāros tiek audzētas dzērvenes, 20 hektāros - mellenes, 15 hektāros - avenes.
Uzņēmuma īpašnieki ir Gundega Sauškina un Sergejs Sauškins.
"Lienama Alūksne" apgrozījums 2009.gadā bija 240 000 latu, peļņa - 3000 latu. Uzņēmums eksportē 30% produkcijas uz Poliju, Igauniju, Somiju un Vāciju.