Kas nepieciešams kvalitatīvam miegam?

Mūsdienu straujais dzīvesveids nav iedomājams bez stresa, un kļūst arvien grūtāk kvalitatīvi pavadīt laiku, atpūsties un atgūties. Maldīgs ir uzskats, ka labs miegs ir atkarīgs tikai no laba matrača un gultas – dominē arī citi, šķietami nenozīmīgi, faktori, kas nodrošina kvalitatīvu miegu. Ņemot tos vērā, iespējami uzlabojumi.

Temperatūra
Bieži tiek atzīmēts, ja istaba ir piesmakusi un valda karstums, tad aizmigt ir apgrūtinoši, bieži pamosties naktī. Optimālajai istabas temperatūrai jābūt no 18 ˚C līdz 22 ˚C, pretējā gadījumā dienas laikā darba spējas var pasliktināties, bet naktī var būt miega traucējumi. Pirms gulētiešanas ieteicams izvedināt istabu no 10 līdz 15 minūtēm, lai svaigais gaiss palīdzētu jums labāk aizmigt.

Sega
Daudzi neapzinās, ka sega var traucēt izgulēties Ļoti svarīgi ir pievērst uzmanību segas sastāvam, audumam un ar ko tā ir pildīta, jo sega jāmaina ne tikai atkarībā no gadalaika, bet arī no cilvēka, viņa miega vai fizioloģiskajām īpatnībām. Vasarā vislabāk izvēlēties plānāku gaisa caurlaidīgu segu, lai guļot nesvīstu. Ziemā arī noderēs plānāka seja, ja jums ērti ir gulēt vēsā vietā, bet, ja aukstuma dēļ bieži mostaties, jums ir jāizvēlas biezāka sega, kura satura siltumu.

Vairāk par segām uzzināsiet šeit: nostra.lt

Uzturs
Viens no iemesliem, kāpēc daudzi cieš no slikta miega, bet tikai daži cilvēki aizdomājas, ir saistīts ar neatbilstošu uzturu. Ieteicams neēst vismaz 2-3 stundas pirms gulētiešanas un neizvēlēties smagu un treknu ēdienu, jo kuņģis būs ļoti noslogots, kas traucē ne tikai aizmigt, bet arī izgulēties un no rīta pamosties spēka pilnam.


Režīms
Ļoti svarīgi ir izveidot miega režīmu, ieradumu, kad katru dienu jūs gulēt iesiet un celsieties apmēram tajā pašā laikā. Ja katru dienu guļaties un no rīta ceļaties dažādos laikos, jūsu ķermenis nespēj atpūsties un jūs pastāvīgi jūtaties noguris. Savukārt, ja katru dienu dodaties gulēt un no rīta ceļaties līdzīgā laikā un ja nedēļas nogalēs jūs darāt to pašu, tad jūsu ķermenim tas kļūst par ieradumu un rītos jutīsieties možs un atpūties.

Matracis
Lai labi izgulētos, daudzi vispirms steidz nomainīt veco matraci. Tā ir taisnība, ka matrača stingrība un materiāls uzlabo miega kvalitāti, taču ir svarīgi zināt, ka pastāvīgs stress, fiziskās aktivitātes trūkums un nesabalansēts uzturs arī ir kvalitatīva miega komponenti, tāpēc ir svarīgi mainīt ieradumus. Piemēri produktiem: nostra.lv.