Banner 980x90

Eksperts: LDz patlaban mainās stratēģiskā pieeja kravu piesaistei

Foto: Ieva Čīka/ LETA
Foto: Ieva Čīka/ LETA
"Latvijas Dzelzceļa" (LDz) jaunā vadība saprot, ka kravas Krievijā nāksies piesaistīt ar citām metodēm, taču situācija pēdējā laikā mainījās tik strauji, ka kādu laiku pārmaiņu vēl nebija un turpinājās vecā pieeja, intervijā aģentūrai LETA norāda ekonomikas un finanšu eksperts, bijušais Rīgas brīvostas valdes loceklis un konsultāciju uzņēmuma "Laika stars" vadītājs Vadims Jerošenko.

Viņš skaidro, ka uzņēmumā mainās stratēģiskā pieeja un notiek lietu pārskatīšana, jo "bijām pārāk atkarīgi no viena pasūtītāja un viena kravu veida, un neesam nodrošinājušies ar citiem klientiem".

Patlaban LDz, uzņēmējiem un stividoriem - visiem tiem, kas tiešā veidā ir ieinteresēti biznesā, apgrozījumā un peļņā, - esot jāveic mājas darbi, lai rudenī gaidāmajā Ķīnas un Austrumu un Centrāleiropas "16+1" valstu vadītāju samitā Rīgā jau varētu runāt par konkrētiem līgumiem. Ja iepriekš Ķīna bijusi viens no kravu saimniekiem, tad tagad apkārt Ķīnai attīstās citas valstis, piemēram, Malaizija, Vjetnama un Taizeme. Šajā situācijā Ķīna veidojas par vienu no lielākajiem sadales kravu punktiem Āzijā. Tieši tāpēc interesentiem jāsāk pa tiešo runāt ar Ķīnu, arī rudenī gaidāmajā "16+1" valstu vadītāju samitā Rīgā. Turklāt vajagot veikt vairākus mājas darbu uzdevumus, lai samits nebūtu ķeksīša pēc. Pēc tam prezidenti un ministri parakstīšot sagatavotus līgumus un vienošanās.

Kā ziņots, pirmajā ceturksnī pa dzelzceļu Latvijā pārvadāti 13 miljoni tonnu kravu un kopējais pārvadājumu apjoms samazinājies par 20,6% salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pērn, kad tika pārvadāti 16,38 miljoni tonnu, aģentūru LETA informēja LDz.

Iekšzemes pārvadājumu apjoms audzis par 33,8%, pirmajā ceturksnī sasniedzot 356 000 tonnu. Lai gan eksporta pārvadājumi kopumā samazinājušies, caur pieostas stacijām pārvadāts par 8,2% vairāk kravu - 278 000 tonnu. Importa pārvadājumos pirmajos trijos mēnešos kravu apjoms samazinājies par 20,2%, absolūtos skaitļos sasniedzot 11,62 miljonus tonnu.

Kā ziņots, šī gada pirmajos četros mēnešos pa dzelzceļu Latvijā pārvadāti 16,5 miljoni tonnu kravu un kopējais pārvadājumu apjoms samazinājies par 21,6% salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pērn, kad tika pārvadāti 21,19 miljoni tonnu, aģentūru LETA informēja uzņēmumā LDz.

Iekšzemes pārvadājumu apjoms audzis par 24,8%, pirmajos četros mēnešos sasniedzot 447 000 tonnu.

Tranzīta apjoms caur ostām samazinājies par 21,1% līdz 13,9 miljoniem tonnu. Importa pārvadājumos pirmajos četros mēnešos kravu apjoms samazinājies par 6,3% līdz 1,4 miljoniem. Eksporta kravu apjoms samazinājies par 27,6% līdz 415 300 tonnām.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)