"Binders": Latvijā tiks ražots lētāks un kvalitatīvāks asfalts
Latvijā nākamajā sezonā būs iespējas ražot kvalitatīvāku un lētāku asfaltu nekā līdz šim, ceļu būves uzņēmuma "Binders" Vangažu modernizētās asfaltbetona rūpnīcas atklāšanā paziņoja uzņēmuma finanšu direktors Juris Fridmanis.
Inovatīvās tehnoloģijas ļaušot gan samazināt izmaksas, arī par elektroenerģiju un gāzi, gan izmantot otrreizējās izejvielas.
Uzņēmuma "Latvijas Valsts ceļi" pārstāvis Edgars Strods uzsvēra, ka uzņēmums "Binders" ir palielinājis konkurētspēju. Kvalitātes uzlabojumus parādīšot nākamā sezona, kad būs iespēja būvēt kvalitatīvākus ceļus Latvijā nekā līdz šim. Zemākā cena ļaušot iegādāties asfaltu lielākos apjomos.
Fridmanis skaidroja, ka, modernizējot rūpnīcu, iegādātas vairākas modernas iekārtas, tai skaitā frēzētā asfalta iekārta un jaudīga drupināšanas iekārta. Viņš arī atzina, ka modernizācija izmaksājusi vairāk nekā plānotie 1,7 miljoni eiro, jo visas izmaksas nav iekļautas projektā.
Sākotnējais projekta mērķis esot bijis ar inovatīvām tehnoloģijām radīt produktu, kuram ir samazinātas izmaksas un kuru ražojot samazināts videi kaitīgo izmešu apjoms. Projekta realizācija bijuši divi izaicinājumi - sakoordinēt piecu no dažādiem ražotājiem iekārtu iegādi, kā arī īsais projekta realizācijas laiks - pieci mēneši. Vangažu asfaltbetona rūpnīca aprīkota arī ar frēzētā materiāla novietnēm, celulozes un šķiedras dozēšanas iekārtu un polimēru modificētā bituma ražošanas iekārtu. Atbilstoši līdzfinansējuma konkursa nosacījumiem tika veikta iekārtu iepirkuma procedūra. Atbilstoši tās rezultātiem rūpnīcas iekārtu, aprīkojuma un tehnoloģiju piegādātāji bija no Latvijas, Lietuvas, Vācijas, Ziemeļīrijas un Turcijas.
Jaunais produkts - asfalts - daļēji esot izmantots, remontējot Veclaicenes šoseju, taču ne pilnā apjomā. Turklāt labi, ka arī "Latvijas Valsts ceļi" specifikācijas, kuras piedāvā modernizētā rūpnīca, iekļauj savos iepirkumos. Viņš skaidroja, ka, asfaltam piejaucot polimēru, asfalta kārta kļūst elastīgāka un tā ir mazāk pakļauta plaisām. Tātad asfalts ir ilgtspējīgāks. Tāpat uzsvēra, ka jaunās tehnoloģijas nav nekas unikāls, jo tās jau tiek izmantotas Rietumeiropā.
"Latvijas ceļu būvētāja" vadītājs Andris Bērziņš savukārt norādīja, ka modernizētā rūpnīca būs papildu arguments sabiedrībai un ministrijām, ka ceļi tiek remontēti kvalitatīvi un ceļu finansējumam ir jāpieaug. Tas esot solis uz priekšu ceļu būvē. Turklāt Latvijā esot mazāk jāimportē un vairāk jāražo, un šis esot piemērs, kas šādus procesus veicinot.
Rūpnīcas jauda spēj nodrošināt asfalta ieklāšanu vienlaicīgi ar vairākiem asfalta ieklājējiem. Vienas stundas laikā ražotnē iespējams saražot līdz 320 tonnām asfalta. Ražotne spēj nodrošināt ne tikai "Binders" vajadzības, bet pēc pasūtījuma apgādāt ar materiālu arī citus ceļu būvētājus.
"Binders" Vangažu asfaltbetona rūpnīcā Norvēģijas līdzfinansēta projekta realizācijas gaitā ieviestas jaunas tehnoloģiskās iespējas. Projekta izmaksas ir 1 761 723 eiro, bet līdzfinansējums - 501 750 eiro.
Rūpnīcā uzstādītas vairākas jaunas papildu iekārtas un ieviestas videi draudzīgas tehnoloģijas. Kopumā Vangažu asfaltbetona ražotnē ieviesti trīs jauni asfalta ražošanas tehnoloģiskie veidi - frēzētā asfalta otrreizējai izmantošanai, polimēru modificētā bitumena ražošanai un siltā asfalta ražošanai ar speciālajām piedevām, kas rada iespēju palielināt asfaltbetona transportēšanas attālumu un pazemināt ieklāšanas temperatūru. Šī asfaltbetona veida ražošanas procesā būtiski tiek samazināts dabasgāzes un elektroenerģijas patēriņš, kā arī videi kaitīgo izmešu daudzums.
Projekts īstenots atbilstoši "Bindera" šogad jūnijā noslēgtajam līgumam ar Ekonomikas ministriju un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru. To līdzfinansēja Norvēģijas finanšu instrumentu programma "Inovācijas "zaļās" ražošanas jomā" 2009.-2014.gada periodam.
Pērn kompānija strādāja ar 70,1 miljona eiro apgrozījumu un 1,3 miljonu eiro peļņu, liecina "Firmas.lv" informācija.
Uz sarakstu