Banner 980x90

"Kālija parks": Bažas par iespējamajiem amonija nitrāta apdraudējumiem ir pārspīlētas

Foto: VEntspils24.lv
Foto: VEntspils24.lv

AS "Kālija parks" joprojām plāno palielināt transportēto kravu apjomu, panākot vienošanos ar sadarbības partneriem un kāpinot kopējo pārkraujamā amonija nitrāta apjomu līdz 500 000 tonnu gadā, vienlaikus paredzot iespēju īslaicīgai amonija nitrāta uzglabāšanai, jo uzskata, ka bažas par iespējamajiem apdraudējumiem ir pārspīlētas, aģentūru LETA informēja uzņēmuma valdes loceklis Edgars Ciniņš.

21.augustā no Vides pārraudzības valsts biroja (VPVB) ir saņemtas programmas prasības, pēc kurām uzņēmumam jāsagatavo ietekmes uz vidi novērtējums. Pie šī ziņojuma sagatavošanas jau strādā eksperti un piesaistītie konsultanti, izvērtējot arī līdzīgu pieredzi citās ostās, tostarp Rīgas ostā, kur kopš 2013.gada tiek pārkrauts un uzglabāts amonija nitrāts. Pēc visu nepieciešamo atļauju saņemšanas plānots, ka Ventspils ostā pirmās amonija nitrāta kravas jau varētu pārkraut nākamā gada sākumā.

Ciniņš skaidro, ka līdz šim paustās bažas par iespējamajiem apdraudējumiem ir pārspīlētas un balstītas tikai emociju un pieņēmumu līmenī. Prakse Rīgas ostā ar SIA "Riga fertilizer terminal" Kundziņsalā, kas kopš 2013.gada veic amonija nitrātu kravu pārkraušanu un arī uzglabāšanu, liecinot, ka, īstenojot visus preventīvos drošības pasākumus, amonija nitrāta kravu pārkraušana un uzglabāšana pilsētvidei draudus nerada. Savulaik ar "Rīgas tirdzniecības ostas" un Rīgas domes atbalstu tika saskatīts kopējais ieguvums no šāda termināļa izveides Rīgā - jaunu investīciju piesaistīšana un pašvaldības budžeta ieņēmumu palielināšana no nodokļu nomaksas - toreiz neviens "uz sliedēm" negūlās, skaidro uzņēmuma pārstāvis.

"Taču Ventspilī diemžēl nekādā veidā līdz šim nav jūtams Ventspils brīvostas pārvaldes atbalsts šai iniciatīvai, lai veicinātu vietējo uzņēmumu attīstību, drīzāk pat darbības nodrošināšanu šā brīža spiedīgajos ekonomiskajos apstākļos," uzskata uzņēmējs. Neskatoties uz to, ka Ventspils ostā jau esot astoņi bīstamie objekti, kas nodarbojas ar naftas un ķīmisko produktu pārkraušanu, kā arī gāzes uzglabāšanu, šobrīd lieki tiekot celta ažiotāža un musināta sabiedrība tieši pret "Kālija parka" ieceri - amonija nitrāta pārkraušanas iespējām.

"Manuprāt, tā nav racionāla, bet gan emocijās balstīta un pārspīlēta retorika, man neizprotamu interešu virzīta, jo ieguvumi pilsētai kopumā ir daudz lielāki gan investīciju, gan darbvietu, gan arī pašvaldības ieņēmumu ziņā," uzsver Ciniņš. "Kālija parks" un citi ostas uzņēmumi esot vieni no lielākajiem nodokļu maksātājiem Ventspilī, kas ik gadu pilsētas budžetā ienes vairākus miljonus eiro. Turklāt Ventspils ostā, ņemot vērā to, ka tā atrodas pilsētā, esot ļoti augsti drošības standarti, kas ļoti stingri tiek ievēroti, lai mazinātu jebkādus riskus.

Kā ziņots, Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs ("Latvijai un Ventspilij") skaidrojis, ka potenciāli sprādzienbīstamā amonija nitrāta uzglabāšana Ventspils pilsētas teritorijā ir absolūti nepieļaujama. Lai šī stividorkompānijas "Kālija parks" iecere netiktu īstenota, Ventspils dome esot gatava darīt visu iespējamo, kaut vai "gulties uz sliedēm", atzina pilsētas mērs.

LETA jau ziņoja, ka šī gada pirmajā pusgadā Ventspils ostā kravu apgrozījums samazinājies par 14,76% salīdzinājumā ar pirmo sešu mēnešu ostas darbības rādītājiem pērn.

Ventspils brīvostas sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Ieviņa aģentūru LETA iepriekš informēja, ka kopējais kravu apgrozījums pirmajā pusgadā bijis 13,4 miljoni tonnu, bet jūnijā ostā pārkrauti 1,6 miljoni tonnu kravu. Būtiski kravu apgrozījums samazinājies četros termināļos, kas arī galvenokārt ietekmē visas ostas kravu apgrozījuma rādītājus.

Viens no šiem termināļiem ir AS "Kālija parks". Kā tika norādīts Ventspils brīvostas pārvaldes sniegtajā informācijā, AS "Kālija parks" darbības rādītāji ir "katastrofāli". Tur šajā laika periodā apgrozījumam vajadzētu būt ap diviem miljoniem tonnu, bet pārkrauti tikai 142 000, kas ir par 88% jeb vienu miljonu tonnu mazāk nekā pērn.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)