Banner 980x90

Aptauja: Latvijā 94% iedzīvotāju pozitīvi vērtē reģionālo autobusu pārvadājumu pakalpojumus

Rīga, 14.aug., LETA. Latvijā apmēram 94% aptaujāto pasažieru reģionālo autobusu pārvadājumu pakalpojumus vērtē pozitīvi, aģentūrai LETA pavēstīja Autotransporta direkcijā (ATD), atsaucoties uz pētījumu centra SKDS veiktās pasažieru aptaujas datiem.

Vienlaikus aptaujā norādīts uz atsevišķām lietām, kas būtu jāpilnveido, piemēram, jāievieš bezskaidras naudas norēķinu iespējas autobusos un transportlīdzeklī jāattēlo informācija par gaidāmajām pieturvietām vizuāli un jāatskaņo audiāli.

Tāpat daļa aptaujāto iedzīvotāju nosaukuši vairākas situācijas, kuras pieredzējuši, braucot reģionālo maršrutu autobusos, un tās saistītas ar biļetes neizsniegšanu pasažieriem, kustības saraksta neievērošanu un pārlieku lielu karstumu autobusā vasaras periodā vai aukstumu - ziemā.

Direkcijā informēja, ka Alūksnes un Balvu/Rugāju novadā papildus aptaujāti iedzīvotāji, kuri sabiedrisko transportu neizmanto, lai noskaidrotu iemeslus, kādēļ tiek izvēlēts cits pārvietošanās veids, un aptuveni 90% šo iedzīvotāju atzinuši, ka ikdienā brauc ar privāto automobili vai izvēlas braukt kopā ar kaimiņiem, radiem vai draugiem. Abi šie novadi izvēlēti, pamatojoties uz strauji sarūkošo pasažieru skaitu ik gadu un to, ka aptuveni puse uzrunāto atzinuši, ka ar sabiedrisko transportu nebrauc.

Savukārt pārējos novados, kuros veikta aptauja, ar sabiedrisko transportu pārvietojas no 63% līdz 76% uzrunāto iedzīvotāju.

Autotransporta direkcijā atzina, ka kopumā pasažieri atzinīgi novērtējuši reģionālo maršrutu autobusu nodrošināto pakalpojumu kvalitāti savā novadā. Tostarp vislabāk to vērtēja Siguldas un Dobeles novada iedzīvotāji, kur attiecīgi 97% un 95% respondentu atzina, ka ar to ir apmierināti, kamēr pārējos novados ar sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti apmierināti bija 93% pasažieru.

Pēc aptaujas datiem, populārākais mērķis, kādēļ aptaujā iekļauto septiņu novadu iedzīvotāji izmanto sabiedrisko transportu, ir iepirkšanās - uz to norādījuši no 41% līdz 48% aptaujāto. Otrs populārākais mērķis ir medicīnas iestādes apmeklējums, un to kā mērķi norādījuši aptuveni 40% pasažieru. Ar sabiedrisko transportu uz darbavietu vai izglītības iestādi vairāk dodas iedzīvotāji Pļaviņu, Dobeles un Siguldas novadā - no 25% līdz 28%, kamēr pārējos novados uz šo kā transporta izmantošanas mērķi norādījuši no 14% līdz 18% aptaujāto.

Neskatoties uz kopējo ļoti pozitīvo vērtējumu, pasažieri minējuši arī vairākas lietas, kas šobrīd viņus neapmierina. Piemēram, 10% Pļaviņu novada respondentu minējuši, ka ir saskārušies ar gadījumiem, kad autobuss nav ievērojis kustības sarakstu un pieturvietā bijis ar nokavēšanos vai, tieši otrādi, aizbraucis ātrāk, kamēr 30% Alūksnes un 23% Ludzas novada pasažieru pauduši neapmierinātību ar kustības saraksta atbilstību viņu vajadzībām.

Tāpat vairāki respondenti nav bijuši apmierināti ar komforta līmeni autobusā. Par šo tēmu visvairāk sūdzējušies iedzīvotāji Alūksnes novadā (9% pasažieru), kur, salīdzinot ar citiem novadiem, autobusu parks ir vecāks. Ja par salona apkuri ziemā sūdzējās vidēji 3% visu respondentu, tad par gaisa kondicioniera trūkumu transportlīdzeklī vasaras laikā katrā novadā sūdzējušies no 6% līdz 14% pasažieru. Vairāk uz šo kā nepilnību norādījuši Dobeles un Balvu/Rugāju novada iedzīvotāji.

Visu aptaujāto novadu pasažieri pozitīvi izteikušies par uzturēto tīrību un kārtību autobusa salonā. Tāpat iedzīvotāji pozitīvi novērtējuši to, ka informācija par autobusa kursēšanas grafiku ir pieejama dažādos kanālos, un līdz šim praktiski nevienam aptaujātajam nav nācies saskarties ar gadījumiem, kad būtu bijušas grūtības noskaidrot, cikos autobuss brauks. Septiņos novados ir trīs izplatītākie veidi, kā iedzīvotāji uzzina aktuālo kustības sarakstu, - zvanot uzziņu dienestam, apmeklējot uzziņu dienesta mājaslapu, kā arī skatoties kustības sarakstā, kas izvietots pieturvietā vai autoostā.

SKDS veiktās aptaujas ietvaros pasažieri norādījuši arī uz vairākām situācijām, ar ko ir saskārušies, braucot reģionālo maršrutu autobusos. Tostarp 11% Alūksnes un 7% Balvu/Rugāju novada pasažieru norādījuši, ka ir nācies piedzīvot to, ka šoferis neiedod biļeti, kamēr vismazāk ar šo problēmu saskārušies Pļaviņu un Dobeles novada pasažieru - attiecīgi 2% un 3% respondentu. Savukārt Alūksnes un Siguldas novada pasažieri ir piedzīvojuši to, ka autobusa vadītājam nav maiņas naudas, tādējādi viņi nav varējuši iegādāties biļeti, bet Siguldas novada pasažieri pauduši gandarījumu par iespēju nopirkt biļeti autobusā, maksājot ar bankas norēķinu karti.

Tāpat pasažieri izteikuši vairākus ieteikumus, kas būtu nepieciešami sabiedriskā transporta pakalpojumu uzlabošanai. Aptuveni puse visu aptaujāto pasažieru norādījuši, ka autobusos ir nepieciešams ieviest bezskaidras naudas norēķinu iespējas. Novados, kur abonementa biļetes jau kādu laiku darbojas, piemēram, Siguldas, Dobeles un Pļaviņu novadā, iedzīvotāji atzinuši, ka tās ir nepieciešamas arī turpmāk. Visvairāk pasažieru - kopumā 60% - norādījuši, ka autobusos informācija par gaidāmajām pieturvietām ir jāattēlo gan vizuāli, gan arī jāatskaņo audiāli.

Autotransporta direkcija sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS šogad pavasarī veica aptauju septiņos Latvijas novados, lai noskaidrotu, kā pasažieri vērtē reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti savā novadā. Kopumā aptaujāti 3429 respondenti Alūksnes, Balvu/Rugāju, Dobeles, Kuldīgas, Ludzas, Pļaviņu un Siguldas novadā.

Autotransporta direkcija sadarbībā ar pētījumu centru SKDS otro gadu pēc kārtas veic šādu pasažieru aptauju, lai noskaidrotu, kā konkrētā novadā tiek vērtēts sabiedriskais transports, un lai pakalpojumu varētu uzlabot vietās, kur tas nepieciešams. Plānots, ka aptauja tiks veikta arī turpmāk.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)